15 фебруар 2013

Kombuha gljiva


Svi koji žele da poklone ili prodaju kombuha gljivu svoje podatke mogu da ostave na veb sajtu www.zdrava-energija.com na ovoj strani. Spisak će biti objavljen naknadno.

Gljiva Kombuha uživa veoma veliki ugled kod alnternativnih metoda lečenja različitih bolesti. Toliko je veliki dijapazon bolesti koje ona leči da jednostavno sa pravom možemo nazvati "gljiva za sve". Sama kombuha gljiva dolazi sa istoka. Njen naziv je japanskog porekla. 

Šta je kombuha gljiva?

Slika kombuha gljive
Kombuha gljiva
Ona predstavlja simbiozu gljive i bakterija.   Ona je čajna gljiva, što znači da se koristi napitak, odnosno čaj koji se stvara fermentacijom šećera. Sama gljiva je pihtijaste mase i poprima onakav oblik koji zavisi od posude u kojoj se drži pri spravljanju napitka.  Vremenom ona raste, uglavno prekrivajući celu površinu posude i šireći se u debljinu. Kako kombuha raste moguće je praviti veće količine napitka ili čaja. Glavni sastav čaja je glukonska kiselina koju stvaraju bakterije koje su u simbiozi sa kombuha gljivom. Samu glukonsku kiselinu proizvod jetra i glavni  je čistač organizma. Unosom napitka, mi jednostavno pomažemo jetri u njenoj funkciji i time olakašavamo i ubrzavamo čišćenje organizma. Čaj od kombuhe vekovima se koristi u Rusiji i Aziji i smatra se da potpomaže dugovečnost. Ovaj čaj sadrži koncentrisane visokokvalitetne belančevine koje organizam odmah može da iskoristi. Prva potpomaže stvaranje nekolicine važnih polisaharida: hijaluronske kiseline, neophodne vezivnom tkivu, kondroitin-sulfatske kiseline, koja je osnovica naše hrskavice, mukoitin-sulfatske kiseline, bitne sa našu sluz i staklasto telo oka, kao i heparin, dok je mlečna kiselina izuzetno korisna za debelo crevo. Kombuha proizvodi i nekoliko vitamina, kao i enzime koji su korisni za ljudsko telo. Deluje i kao prirodni antibiotik. No, zanimljivo je i zapažanje da narodi koji svakodnevno piju po dva i po decilitra čaja od kombuhe nemaju bore na licu ni druge vidljive znake starenja, poput sede kose ili staračkih pega po rukama. Utvrđeno je, takođe, da ovaj napitak snižava krvni pritisak, podstiče rad žlezda, stimuliše metabolizam, odnosno pomaže sagorevanje masnoće, pa tako smanjuje telesnu težinu, snižava ureju, šećer i holesterol u krvi, pomaže kod reumatskih i artritičkih smetnji (povećava pokretljivost zglobova i elastičnost kičme i krsta), nepravilnosti u radu želuca, jetre i bubrega, kostobolje, arterioskleroze, oboljenja kože. Obnavlja i crevnu floru, pa time i pomaže kod zatvora i ubrzava cirkulaciju, a pomaže i osobama pod stresom.
    Uz to, kombuha prevenira pojedine vrste raka, povećavajući imunitet organizma, a tokom menopauze smanjuje valunge, mada se neposredno posle pijenja ovog čaja može osetiti vrućina ali, to je znak da je ubrzan krvotok, što će pomoći pročišćavanje organizma od toksičnih hemikalija i tečnosti. Pomaže i astmatičarima i obolelim od bronhitisa, kao i kod kašlja, čisti žucnu kesu, pomaže kod kolitisa, zaustavlja zarazni proliv, pomaže i kod nesanice, a tvrdi se i da ponovo uspostavlja rast kose.

Kako napraviti kombuha napitak – čaj?

Za pravljenje napitka ili čaja od kombuha gljive potrebno je sledeće:
  1. Kombuha gljiva
  2. Crni i zeleni čaj (ili bilo koji drugi kao što je nana, kamilica…)
  3. Šećer
  4. Staklena posuda, najbolje dvolitarska ili veća tegla
  5. Gaza
Skuvajte u 2 litre vode čaj od 100 gr šećera i po ukusu stavite zajedno crni i zeleni čaj (odprilike po dve filter kesice ili srazmerno tome u rifuzi).
Kada se čaj ohladi sipajte ga u staklenu posudu i položite kombuhu tako da pliva na površini čaja. Posudu je potrebno obaviti krpom i zatvoriti otvor tegle sa gazom. Veoma je važno da posuda bude na tamnom mestu koje je na sobnoj temperaturi. Sam postupak stvaranja kombuha napitak ima i niz propratnih efekata kao što je specifičan miris pri fermentaciji. Vremenski period za spravljenje napitka je oko 7 dana. Posle toga potrebno je procediti napitak i ponoviti postupak kuvanja crnog i zelenog čaja sa šećerom, s tim što uzimate 2 dl već spremljenog napitka i sipate u novi napitak, a samu gljvu properite pod hladnom vodom i vratite u staklenu posudu.  Pošto gljiva stavara glukonsku kiselinu, a ona daje kiselost čaju, potrebno je da napitak bude blage kiselosti, tako da se optimalna kiselost postiže posle 7 dana, mada se postupak može skratiti ili produžiti, ali ne manje od 5 dana. 

Slika komuha gljive u postupku spremanja napitka


Kombuha sirće

Kombuha sirće se dobija kada produžimo vreme fermentacije do 30 dana. Tada možemo koristi kombuha sirća za pravljenje raznih  jela, kao što su salate, čorbe…


Nakon svega važno je znati da ne smemo da preterujemo sa konzumiranjem kombuha čaja, jer možemo opteretiti organizam sa glukonskom kiselinom, koja direktno ide u krv, tako da možemo povećati kiselost krvi i time poremetiti ravnotežu u organizmu.  Na tržištu postoji PXD Ekstrakt od Kombuhe koji sadrži šećer i tu je vazno da osobe koje pate od šećerne bolesti uzimaju ekstrak koji je razblažen u 2dl obične vode, tako što će ga piti po malo tokom dana.Druge nuspojave nisu primćene. Jednostavno pri korišćenju kombuha napitka pratite kako se osećate i to će biti najbolja ocena da li vam smeta kombuha napitak ili ne. 


Kako stvoriti kombuhu?
Kombuhu možemo stvoriti tako što uzmemo kominu, posle ćeđenja vina, i u nju stavimo malo vode i šećera i ostaviti posudu otvorenu da bi vinski kvasac i bakterije iz vazduha došli u kontakt. Time ćete dobiti jedan beličasto - smeđ sloj na površini komine posle nekoliko dana.


Da li se kombuha prodaje, gde kupiti kombuhu?

Kombuha se uglavnom daje kao poklon, retko se prodaje. Kombuha sama po sebi se veoma uspešno razmnožava i u većini slučajeva, posle nekog vremena, mora se odvojiti jedan deo i baciti. U prodaji možete se naći spremljeni kombuha napici u obliku čaja ili ekstrakta. Ekstrakt je sam po sebi jači od napitka i uzima se u manjoj količini. Najpoznatiji ekstrakt na tržištu je PXD Ekstrakt od Kombuhe koji možetete pogledati klikom ovde. Iskustva su pokazala da sam ekstrakt utiče povoljno na lečenje većine bolesti savremenog čoveka.
 

DODATAK
Iskustva u korišćenju kombuha gljive pokazuje sledeće:
  • Poseduje prirodni antibiotski efekat,
  • Snižavanje krvnog pritiska,
  • Detoksikacija. Analiza urina pokazuje povećani sadržaj žive, olova i različitih drugih toksina, kada se čaj koristi u prvo vreme,
  • Preventiva nekih vrasta kancera,
  • Pomoć u menopauzi, smanjenje neugodne sekrecije,
  • Pomoć kod zatvora, jer je prirodni laksativ,
  • Pomoć kod mišićnih bolova, posebno u vratu i ramenima,
  • Pomoć kod bronhitisa, astme i kašlja,
  • Pomoć kod alergija,
  • Pomoć u bubreznim tegobama. Ako se uzima svakodnevno, eliminiše ureu za 100 dana,
  • Pomoć kod kolitisa, neuroze stomaka, gastroenteritisa,
  • Smanjuje holesterol i povećava elastičnost vena i arterija,
  • Korisna je kod katarakte i slične oblike na rožnjači,
  • Zaustavljenje infekcione dijarete,
  • Pomoć pri sagorevanju masti, pri čemu potpomaže gubljenje težine,
  • Pomoć pri nesanici,
  • Pomoć da rad jetre i žucnog mehura bude efikasniji,
  • Pomoć pri smanjenjunivoa glukoze u krvi kod dijabetičara,
  • Iznenađujuci efekti na temenu, pomaže izbegavanje ćelavosti, opadanje kose i eliminiše sedu kosu,
  • Pomaže varenju,
  • Daje više enegrije,
  • Smanjenje edema i otoka stopala,
  • Prevencija i tretiranje kandide,
  • Pomoć pri bolovima artritisa,
  • Pomoć kod ekcema, a takođe se može upotrebiti spolja za ublažavanje osipa,
  • Uklanjanje bradavica,
  • Lečenje gljivičnih oboljenja stopala . . .

Svi koji žele da poklone ili prodaju kombuha gljivu svoje podatke mogu da ostave na veb sajtu www.zdrava-energija.com na ovoj strani. Spisak će biti objavljen naknadno.



69 коментара:

  1. Kombuha gljiva je odlican cistac organizma. Ja je koristim vec godinu dana

    ОдговориИзбриши
  2. Da, kombuha, odnosno napitak od kombuhe sadrži L-mlečnu kiselinu, jednu od najjačih antikancerogenih supstanci i glukoronsku kiselinu koja je glavni čistač krvi.

    ОдговориИзбриши
  3. Molim vas da li neko ima informaciju kako se pravi sirce od kombuhe. Pokusala sam sa kombuha napitkom ali nije mi uspelo... hvala

    ОдговориИзбриши
  4. Sirće od kombuhe se pravi isto kao kao napitak, samo što morate produžiti vreme fermentacije na 30 dana. Druga stvar je da u tom slučaju stavite malo više šećera da bi sirće bilo jače i da biste mogli da u tom slučaju koristite za salate i druga jela umesto alkoholnog ili jabukovog sirćeta. Sirće od kombuhe ima dosta korisnih materija kao i napitak.

    ОдговориИзбриши
  5. Hvala na odgovoru. Pokusacu na taj nacin, inace kombuha mi promeni boju u braonkastu, pa ne znam da li to moze uticati na sirce?

    ОдговориИзбриши
  6. Promena boje kod kombuha gljive predstavlja normalno stanje u procesu fermentacije. Potrebno je oprati kombuhu i ukloniti što je više moguće delova koji su poprimili braonkasto žućkastu boju. Ti delovi su uglavnom stariji i neamju toliko dobro izraženu sposobnost fermentacije. Kada se pravi sirće nije potrebno uklanjati starije delove kombuhe, već sačekati da se fermentisanje završi, pa zatim uraditi odvajanje starijih delova.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da li se sa korišćenjem kombuhe povećava opasnost od pojave gljivičnog oboljenja - ?Candide

      Избриши
    2. Napitak od Kombuhe isključivo služi za čišćenje organizma iznutra. Radi se o tome da sadrži glukonsku kiselinu koju proizvodi i jetra. Preko ove kiseline vežu se štetne materije iz krvi i izbacuju iz organizma. Iz ovoga ne vidim da Kombuha može podstaći razvoj Kandide, već suprotno.

      Избриши
  7. Da li se Kombuha sme koristiti u slučajevima kada se koriste lekovi koji povećavaju rizik od pojave Kandide ( antibiotici, kortikosteroidi i sl)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisam siguran u vezi pitanja, verovatno postoji mogućnost da umanji efekte leka. Mada bi trebalo porazgovarati sa lekarom.

      Ja je lično korstim uvek i pod svim uslovima, jer jednostavno sam više privržen alternativi nego klasičnoj medicini. Kada sam pod gripom od lekova ne koristim ništa, već samo prirodne proizvode, tako da me je grip zaobišao nekoliko godina unazad :)

      Избриши
  8. Gajim kombuhu već više od 3 godine...ali njeno odredjivanje kiselosti radim na pamet, na neko skromno iskustvo i uglavnom po ukusu.. Da li postoji način za odredjivanje njene kiselosti, ako postoji gdje se može kupiti, i kolika je vrijednost u jedinicama koje odredjuju kiselost? Želio bih da je spremam tačno kako treba, iako ni do sad anisam imao probleme..

    Hvala vam unapred!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dragane,

      Što se tiče kiselosti tu može da igra nekoliko faktora:

      1. Temperatura okoline
      2. Količina šećera
      3. Dužina fermentacije

      Temperatura bi trebala da bude srednje vrednosti, to jest od 20 stepeni, pa na više, recimo 25 stepeni, sada kada kombuha bolje radi to je pitanje, ali u kućnim uslovima treba se držati ove temperature kao najpogodnije za fermentaciju kombuha čaja.

      Pošto se šećer pretvara na kraju u kiselinu pomoću bakterija i zato se dobija kiselkast ukus, onda količina šećera određuje jačinu kiselosti kombuha napitka. Da bi se ceo šećer pretvorio u glukonsku i mlečnu kiselinu potreban je duži vremenski period da se izvrši celokupna fermentacija. Drugi faktor za bržu fermentaciju igra i površina ili veličina komuha gljive koja dodiruje tečnost, što je površina veća, fermentacija je brža, a napitak kvalitetniji.

      Još jedan faktor je starost gljive i ona se mora non stop podmlađivati tako što se stariji delovi gljive odbacuju.

      Postoje neke teorije da vrsta čaja koji se stavlja u pripremnoj fazi igra ulogu u kvalitetu krajnjeg kombuha napitka. Ja sam recimo koristio razne mešavine, pa i čaj za regulisanje visokog krvnog pritiska, ali nisam osetio neku veliku razliku u kvalitetu.

      Ja na znam da li postoji negde tačno određena procedura za određivanje kiselosti osim u laboratorijskim uslovima. Recimo Ekstrakt Kombuhe koji se prodaje na ovom sajtu se proizvodi u kontrolisanim uslovima, ali cela procedura se drži u tajnosti radi zaštite recepture, jer je trenutno jedinstven proizvod u svetu.

      Nadam se da sam uspeo malo da uprostim odgovor, ali sve u sveu iskustvo je na prvom mestu :)

      Избриши
    2. Puno vam hvala na ovom isrpljujućem i dugom odgovoru.
      Pomislio sam da postoji neki uredjaj, spravica, kao npr oni sto se mjeri gradacija vina, ili jačina rakije...ali i meni se svidja da se držim iskustva i ukusa kao osnovnog mjerača...do sada je tako bilo, nakon 8 dana, usljedila bi prva degustacija, pa ako je dovoljna kiselost jaka, presipanje i ponavljanje procesa, a ako ne ostavljao bih do odgovarajuceg trenutka..uglavnom puno vam svakako hvala!

      Lijepo je kada se govori o zdravim temama!

      Избриши
  9. Kobuha napitak ili caj inace zovu eliksir zivota ili napitak besmrtnosti.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kombuha besmrtni napitak se zove radi toga sto štiti od mnogih bolesti čišćenjem organizma. Da neko ne pomisli da će živetni večno :D

      Pored detoksikacije organizma Kombuha ima i antistres funkciju, podmlađuje, pegla bore, a veoma se često koristi i u lečenju tumora u obliku terapije ili alternative.

      Избриши
  10. Da li bi mi neko dao jedan "list" gljive kombuha molim vas.moj mail je kozlicamaja@gmail.com.
    Dosla bih po njega gde god.inace sam u Beogradu

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Majo, zovem se Djura Ikonic, zivim u Novom Sadu, a kombuhu gajim od 92-god, tako da imam veliko iskustvo. Javljam se sa kompa moje drage, zato mi se javite na e-adresu: meda.ikon@gmail.com, pa se mozemo dogovoriti oko preuzimanja gljive i svega sto Vas interesuje u vezi nje. Srdacno, Meda...

      Избриши
    2. Odlično, ako možete da napišete neko iskustvo o pravljenju kombuha čaja ili drugim rečima kombuha napitka, slobodno pišite... hvala

      Избриши
  11. Palo mi na pamet nesto, mogli bismo napraviti jednu bazu ljudi koji gaje kombuha gljivu, a voljni su da je dele besplatno sa drugima ;) ...

    ОдговориИзбриши
  12. Odlicna gljiva kao lek i eliksir... koristim je vec dugo... pozdrav iz Republike Srpske !!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман19 јун, 2015 11:55

      Iz Republike Srpske molim Te pošalji mi jedan list u Trebinje, hvala unaprijed, evo moja mail adresa:
      ljiljana7246@gmail.com

      Избриши
  13. Interesuje me da li neko ima iskustva u gajenju kobuche u razlicitim posudama?

    ОдговориИзбриши
  14. Zanima me mora li se kombuha gajiti u staklenoj posudi ili može i plastična? I zašto. Hvala unapred!

    ОдговориИзбриши
  15. Poštovani, kombuha se može gajiti i u plastičnoj, ali zbog sastava i porekla plastike se umanjuje kvalitet, ne mnogo, ali u izvesnoj meri. Najbolje je vršiti fermentciju u staklenim posudama. Metalne posude i pribor ne koristiti u pripremi kombuha čaja.

    ОдговориИзбриши
  16. Molim sve koji žele da poklone ili prodaju gljivu kombuhu neka ostave ovde komentar, pošto se mnogo ljudi interesuje. Hvala.

    ОдговориИзбриши
  17. Ako neko u Novom Sadu ima lepu debelu gljivu molim da ne kontaktira. Sa tankim mi nije uspevalo da je održim. Voljna sam i da platim ali realnu cenu jer znam koliko sam pobacala nudeći je svima koje znam pre par godina. Ona se baš razmnožava i cena od 800 do 1000din sa sumnjivim transportom je čist bezobrazluk

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Čudno je da ne uspe kombuha napitak, kako ste ga pravili? Da li je bio na sobnoj temperaturi i koji ste čaj koristili?

      Избриши
    2. Dosta se ljudi žali da nailaze na različite ponude. Ja sam već pozvao sve koji gaje kombuha gljivu da se upišu ovde, pa ćemo napraviti neki spisak i okačiti ovde.

      Избриши
    3. Prvi put sam dobila gljivu pre 3 godine. Kuvala sam 2 lit vode sa 5 kesica zelenog čaja i 7 kašika šećera. Divno se razmnožavala ali kada sam otišla na odmor ostavila sam je predugo i nisam smela da nastavim sa istom. Pre jedno godinu dana nabavila sam gljivu koja je bila predebela i tamna , nakon nje jako tanku, gotovo provignu i ni jedna nije stvorila novu lepu mesnatu glivu kakve su bile prvi put.

      Избриши
    4. Recimo ja sam držao kombuha gljivu mesec dana i dobio kombuha sirće koje je po jačini bilo skoro kao i jabukovo sirće. Po mom mišljenju ne bi bio problem da kombuha ostane i 30 dana u tečnosti. Kada se pojavio sloj providne gljive, trebali ste da uklonite sve delove koji su poprimili braon boji ili bar jedan deo. Važno je i da je držite na sobnoj temperaturi.

      Da biste dobili mesnatu kombuha gljivu potrebno je bar mesec dana i oko 4 nove ture pravljenja napitka, jer jedino se tako kombuha uvećava.

      Ovo je neko moje iskustvo, mada više se ne bavim radom sa kombuha napitkom. Jednom sam imao isto peh, jer mi je kombuha zakazala, ali sam uspeo da je pokrenem ponovo sa dodatkom bar 30% više šećera i sa stavljanjem gljive na toplije mesto.

      Nadam se da sam nešto pomogao... :)

      Избриши
  18. Da li neko ima iskustva u pravljenju kombuha čaja sa žutim šećerom ili sa medom?

    ОдговориИзбриши
  19. Ja sam caj od kombuhe pila pre 15 godina,ali na svu srecu pre sedam godina sam dosla do ekstrata od kombuhe.Svremena na vreme popijem jednu teglicu preventivno.Ali imam jeno svoje licno iskustvo:Jednog dana sam radila tri promocije..to znaci tri puta pricate dva sata jednu istu pricu..i pri povtaku sam bila toliko umorna da nisam mogla da otvorim usta.Popila sma jednu kasiku...verujte mogla sam da nastvim.Zato sada ljudima ne preporucujem da uzimaju kasno uvece jer nema spavanja,dobijete energiju,i zato se preporucuje sportistima osobama koji su izlozeni fizikim naporima tokom dana.

    ОдговориИзбриши
  20. Molim vas za pomoc. Naime sama gljiva kombuha mi dobije braonkastu boju, da li je to dobro i zasto se to dogadja. Po mom misljenju verovatno je zbog caja koji se koristi za pripremu. Hvala!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, ta boja može poticati od crnog i zelenog čaja koji se najčešće koristi. Braon ili žućkastu boju dobija deo kombuhe koja je u dodiru sa čajem, to jest donja strana i zato dobija tu boju. U stvari deo kombuhe koji je ispod je uglavnom stara kombuha i poželjno je da se ostrani taj donji sloj, jer novostvorreni sloj brže i kvalitetnije preraćuje šećer.

      Избриши
  21. i mene interesuje ovo, da li moze biti kombucha caj stetan ako je kombucha gljiva dobila braon boju?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hm, ja još nisam čuo da je kombuha štetna, tako da ni taj sloj ne može biti štetan, već samo može davati manje kvalitetan kombuha napitak.

      Избриши
  22. Ja sam tražila od prijatelja po Novom Sadu kombuhu,ali je nisam našla. Tada sam otišla u zdravu hranu i kupila pola litre čaja. U samom čaju je bila jedna malena gljiva. Ja sam je uzela i napravila pola od ove mere tj litar čaja,stavila gljivu,sipala malo kupovnog čaja i ostavila 7 dana. Nakon toga,kada sam otvorila teglu,videla sam da je proces uspeo,gljiva je porasla. Sad od nje pravim već treću turu. Oduševljena sam. Kad još malo poraste,rada sam je pokloniti. Imam dve momentalno - tanke.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Vam na podeljenom iskustvu. Svaka čast na snalaženju. Ovo je odličan primer kako napraviti kombuha napitak od već kupljenog.

      Super !!! :)

      Избриши
  23. jucer sam dobila na poklon ovu cudotvornu gljivicu od svoje uciteljice yoge. Procitala sam dosta o ljekovitim svojstvima, nadam se da cu cu je njezno njegovati i da ce mi vratiti svojim korisnim napitkom. Rado se ukljucim u raspravu kada dobijem neko da kazem svoje iskustvo. Takodje cu je rado poklanjati njene"bebe" kao sto sam i ja dobila, Samo toliko, hvala na iskustvima, pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Odlično, drago mi je da je tako. Samo utoplite kombuhu i nema promašaja! Biće beba :)))

      Избриши
    2. zamolio bih kada budete u situaciji da imate visak jednu kombuhu , da me kontaktirate mailom na nesa.szkr@gmail.com ,,ako ste voljni pokloniti..hvala unapred

      Избриши
  24. Kombuha čisti organizam, doprinosi dugovečnosti i pospešuje opšte zdravstveno stanje, a prijatan je i osvežavajući napitak

    Kombuha je neobičan kompleks mikroorganizama (kvasca i bakterije) sposoban da iz malog broja komponenata stvori mnoštvo različitih nutritivnih i farmakološki korisnih supstanci. To su glukoza, fruktoza, vitamini B1, B2, B3, B5, B6, B12, B15, vitamin C, biotin, folna kiselina, lecitin, mlečna, glukonska i glukuronska kiselina, voćne kiseline (vinska, oksalna, limunska, sirćetna, malonska), 14 amino-kiselina, biogeni amini i neki antibiotici. Zbog ovakve sposobnosti kulture kombuhe ne čudi što je zovu "čudesna gljiva", i svrstava se u grupu gljiva značajnih lekovitih karakteristika.

    Lek za sve...

    ОдговориИзбриши
  25. Da li je neko pravio na različite načine kombuha napitak, recimo da je koristio drugi čaj, ili umesto šećera med?

    ОдговориИзбриши
  26. Mogu reci da kombuha caj koristim vec nekoliko godina svako jutro i veoma sam zadovoljna kako se osecam za svoje godine. Odlican je napitak i a letnje i za zimsle dane. Jednostavno leti osvezi, a zimi jaca imunitet... drago mi je sto vidim da je dosta ljudi koristi.

    ОдговориИзбриши
  27. koristim kombuhu vec duzi vremenski period, nisam znala da se za pripremu mogu koristiti i drugi,osim crnog i zelenog caja...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Naravno, ali vazno je da je čaj postojan, odnosno nekvarljiv na duže vreme. Crni i zeleni čajevi mogu dosta duže da stoje u odnosu na ostale čajeve. Ja sam koristio razne mešavine, kao recimo mešavina za smanjivanje krvnog pritiska. Postoji mogućnost da određene biljne mešavine umanje dejstvo kombuhe i ostalih činioca koji vrše fermentaciju kombuha čaja, pa tako treba biti pažljiv u tome...

      Избриши
  28. iz uzica sam,ukoliko neko zeli,imam gljivu za poklon

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Odlično, hvala!!! :) Nadam se da će mnogi koji su ovde tražili kombuha gljivu videti ovo, jer ja nemam njihove kontakt podatke...

      Избриши
    2. Анониман11 март, 2015 19:34

      Ja bih želela jednu! Javite se na jasnalalovic@gmail.com

      Избриши
    3. Анониман22 март, 2017 12:25

      Ja bih hteo jednu (iz Uzica sam). Javite se na sax586@gmail.com
      Unapred hvala

      Избриши
  29. Vec mesec dana pripremam caj od kombuhe i bio je dobar do zadnjeg menjanja caja. Tecnost je postala zelatinasta. Moze li mi neko reci zasto je to tako? Da li je neko imao takvo iskustvo?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Želatinasta može postati jedino od gljive. Uglavnom se to dešava na vrhu gde pliva kombuha gljiva. Ako je cela kombuha teččnost postala želatinasta, hm, nije mi jasno zašto bi to tako bilo, šta sve stavljate za pripremu čaja gde ćete položiti kombuha gljivu?

      Избриши
  30. ja sam zainteresovan za Kombuha gljiva pa ako hoce neko da mi je da , posalje ja sam iz nisa , ili ako ko ima u nis moze da mi posalje poruku na imeil evb50@hotmail.com

    ОдговориИзбриши
  31. Pozdrav svima,

    Hteo bih da nabavim kombuha gljivu. Da li neko moze da mi ustupi ili proda jedan listic.
    Kontakt na dzony66@gmail.com

    Unapred hvala

    ОдговориИзбриши
  32. ako neko ima da pokloni malo kombuhe ili da proda po realnoj ceni mojim vas kontaktirajte me na karadzicmaja1503@gmail.com

    ОдговориИзбриши
  33. Анониман03 јун, 2014 10:04

    pozdrav svima!!! htela bi da pitam da li moze umesto caja sipati obicnu vodu u kombuhu???

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pozdrav, čaj isključivo služi radi ukusa. U spravljanju kombuha napitka važan je šećer, jer njegovom fermentacijom dolazi do stvaranja glukonske, hiajluronske kiseline i drugih produkata. Ja još nisam čuo da je neko kombinovao određene vrste čajeva i time poboljšao kvalitet kombuha čaja.

      Избриши
    2. Molim za kontakt tel nekog ko ima gljivu ili infomaciju gde bih mogla da je nabavim!Hvala svima unapred! Iz Beograda sam
      kontakt 0669120649

      Избриши
  34. Анониман10 јун, 2014 21:32

    Molim za kontakt tel nekog ko ima gljivu ili infomaciju gde bih mogla da je nabavim!Hvala svima unapred! golubovicmi@gmail.com

    ОдговориИзбриши
  35. Moze li mi neko objasniti malo vise o koriscenju kombuhe kod bradavica, u mom slucaju polnih :( inace kombuha napitak kupujem u kuci zdrave hrane,nadam se da je zdravo isto kao i ono koje se pravi kod kuce... Unapred h ala...

    ОдговориИзбриши
  36. pozzz svima, ja pijem caj od kombuhe vec duze vreme i verujte da mi je mnogo pomogla,nemam vise problema sa hemoroidima sa pritiskom,retko kada me zakaci prehlada,ja pijem 3 puta dnevno pre obroka po 2dl

    ОдговориИзбриши
  37. Već 10-tak godina moja porodica koristi čaj od kombuhe. Suprug je pije pod obavezno, svakodnevno. Svakome ko je nije probao bih je preporučila, ne samo kao osvežavajući napitak, nego kao zaista prirodan lek. Pored toga što sam podelila bezbroj gljiva onima koji su želeli sami da je uzgajaju, nedavno sam počela da proizvodim veću količinu ovog čarobnog napitka, jer nemaju svi ljudi vremena da se njome bave. Litar ovog napitka je 150 dinara i porudžbinu šaljem brzom poštom. Kontakt telefon: 065/6-345-041 Milica.

    ОдговориИзбриши
  38. Da li je dobar napitak od kombuha gljive, koji se kupuje u zdravoj zrani i u plasticnoj je flasici, i da li skodi ako se koristi sa lekovima bromokriptin, glukofaz i letrox, kako se inace uzima i kolika doza dnevno? Hvala vam veliko. Pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Postovana, plastika sama po sebi je odobrena kao ambalaza. Po mogucnosti je treba izbaciti iz koriscenja. Glavni razlog koriscenja plastike je u tome sto je jeftinija od stakla i samim tim proizvod koji se pakuje u nju je jeftiniji. Nas Ekstrakt od komuhe pakujemo u staklene teglice, bas radi boljeg ocuvanja kvaliteta kombuha ekstrakta i duzeg cuvanja. Nasa preporuka je da sami pravite kombuha napitak. Da li je dobro koristiti sa napomenutim lekovima ipak biste trabali da se konsultujete sa lekarima ili farmaceutima. Sto se tice dnevne doze uzimanja, ja mogu reci da nas kombuha ekstrakt u preventivne svrhe se uzima 3 puta dnevno po kafena kasicica posto je dosta jaci od kombuha ekstrakta i ima vecu koncetraciju korisnih materija: glukoronsku kiselinu, L-mlečnu diselinu, folnu kiselinu, sirćetnu kiselinu, proteine, vitamine B1,B2,B6, C i nijacin. Za teze bolesti idu i vece doze. Kod napitka predpostavljam da nema nekih ogranicenja i to bi trebalo da bude napomenuto na ambalazi.

      Избриши
  39. Ako nekom treba kombuha gljiva ili caj neka se javi 0640697115 Milos

    ОдговориИзбриши
  40. Ako nekom treba kombuha gljiva ili caj neka se javi 0640697115 Milos

    ОдговориИзбриши
  41. krenimo svi sa korišćenjem kombuha napitka,pročistićemo svoje jako zatrovane organizme,osećaćemo se mnogo bolje

    ОдговориИзбриши